lodenice_lannova_ikonaPřístaviště Lannova loděnice v Českých Budějovicích zahájilo ve středu svůj provoz. Primátor Miroslav Tetter (KDU-ČSL) při této příležitosti řekl, že přístaviště je významnou součástí projektu Dokončení vltavské vodní cesty v úseku České Budějovice-Týn nad Vltavou.

Přístaviště vyrostlo na levém břehu Vltavy u Dlouhého mostu u objektu bývalé Lannovy loděnice. Zde se svého času vyrábělo až 360 lodí za rok. Přístaviště tvoří 60 metrů dlouhé plovoucí molo, které umožňuje ve dvou výškových úrovních vyvázání jak lodí pravidelné osobní dopravy, tak individuálních turistických plavidel. Kotvení je zdarma, ne však neomezeně dlouhé.

Provozovatelem je Povodí Vltavy, investorem Ředitelství vodních cest ČR. K přístavišti patří i obratiště lodí pod Jiráskovým jezem s plavební hloubkou 1,6 metru. "To umožní bezpečné otáčení lodí až 44 metrů dlouhých plavidel. Podjezí Jiráskova jezu je stabilizované ocelovými štětovými stěnami a těžkými kamennými záhozy," řekl mluvčí Ředitelství vodních cest ČR Václav Straka.

REKLAMA

"Projekt má za cíl nejen podpořit rozvoj cestovního ruchu v kraji a vznik nových pracovních míst, ale také dokáže ochránit město před takovou povodní, která tu byla v roce 2002. Věřím, že kdyby teď přiteklo takové množství vody, nemuseli bychom stavět na pravém břehu hráze z pytlů s pískem, jako tehdy," uvedl při projevu primátor Tetter.

Projekt významně podpořila Evropská unie, která prostřednictvím Operačního programu Doprava přispěla 85 procenty celkové ceny, zbytek peněz putuje ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Celková cena výstavby vodní cesty z Budějovic do Týna dlouhá téměř 33 kilometrů měla stát okolo 870 milionů korun.

zdroj: MEDIAFAX

REKLAMA