OTAZNIKY hotnews

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

kontaktni stredisko trest ikonaV rámci Krajského ředitelství policie kraje Vysočina bylo slavnostně otevřeno pět nových plně funkčních kontaktních a koordinačních center. Projekt budování Kontaktních a koordinačních center je rozsáhlým projektem Policie České republiky, jehož smyslem je rekonstrukce stávajících policejních služeben tak, aby vyhovovaly veřejnosti a službu konajícím policistům, a zároveň se staly přirozeným centrem organizace v případě vážných a mimořádných událostí nebo živelních katastrof a fungovaly jako klíčový prvek v rámci integrovaného záchranného systému. 

Nová kontaktní a koordinační centra s moderním vzhledem a účelným vybavením byla v Kraji Vysočina vybudována na Obvodních odděleních Policie České republiky v Bystřici nad Pernštejnem, Chotěboři, Pacově, Třebíči a Třešti. Projekt rekonstrukce policejních služeben je spolufinancován z prostředků Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj, v rámci oblasti intervence Integrovaného operačního programu – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik. Celkové způsobilé výdaje projektu, jehož cílem je vybudování pěti nových kontaktních a koordinačních center na území Kraje Vysočina, činí 23.200.000 korun. Na vybudování těchto kontaktních a koordinačních center se z pětaosmdesáti procent podílí  Evropský fond regionálního rozvoje (19.720.000 korun) a zbylých patnáct procent je hrazeno z prostředků státního rozpočtu (3.480.000 korun). 

REKLAMA

Kontaktní a koordinační centra na policejních služebnách podstatně zkvalitní a zefektivní podmínky při prevenci a řešení mimořádných událostí, poskytnou občanům nezbytný informační a koordinační servis. V každodenním životě je úkolem těchto služeben přispívat k řešení běžné problematiky vnitřního pořádku a bezpečnosti. 

Kontaktní a koordinační centrum v Třešti

Ve středu 26. září se v dopoledních hodinách uskutečnilo slavnostní otevření Kontaktního a koordinačního centra v Třešti. Jde o prostory moderně  zrekonstruované do nového jednotného  stylu. Oficiálního zahájení provozu těchto prostor byli přítomni plk. Mgr. Petr Hnízdil, zástupce vedoucího Územního odboru Jihlava, plk. Mgr. Aleš Indra, vedoucí Odboru služby pořádkové policie Krajského ředitelství policie kraje Vysočina, Ing. Eva Požárová, místostarostka města Třešť a další významní hosté. 

„Jsme velmi rádi, že se podařilo na Obvodním oddělení v Třešti vybudovat kontaktní a koordinační centrum. Vzniklo zde příjemné prostředí, kde se budou občané, kteří se dostanou do problematické situace a vyhledají pomoc u policistů, cítit dobře,“ řekl plk. Petr Hnízdil. Jak dále dodal, velkým přínosem je také skutečnost, že ode dneška se nemusí obávat navštívit obvodní oddělení ani imobilní občané nebo třeba maminky s malými dětmi.

„Velmi podstatné a důležité je také to, že se zmodernizovalo a zkvalitnilo pracovní prostředí pro službu konající policisty, kteří tak mohou svoji práci vykonávat efektivněji,“ dodal plk. Aleš Indra.

kontaktni stredisko trest 1

Zrekonstruované prostory kontaktního a koordinačního centra se nacházejí v budově Obvodního oddělení Policie České republiky Třešť. Realizace stavebních prací včetně dodání vnitřního vybavení se uskutečnila letos v době od začátku března do konce června. Kolaudační souhlas byl vydán v pátek 14. září. 

Jednou z prvních změn, které si občané při návštěvě nového Kontaktního a koordinačního centra v Třešti všimnou, je venkovní bezbariérový přístup pro imobilní občany. Vnitřní prostory tvoří recepce, jednací místnost a prostor stálé služby. Recepce slouží ke shromažďování lidí, prvotnímu kontaktu s policií a podávání základních informací o nastalé situaci. Je uzpůsobena tak, aby veřejnost nepřicházela do styku s osobami podezřelými ze spáchání protiprávního jednání. Cílem je nejen bezpečnostní hledisko, ale i snaha o zabránění zvýšené psychické zátěže občanů, kteří se vlivem mimořádných událostí nacházejí v silné stresující situaci. Součástí recepce je čekárna s moderním a účelným nábytkem, obrazovkou s aktuálními informacemi, dětským koutkem, panely s informačními a preventivními tiskovinami a dále sociální zařízení, včetně sociálního zařízení pro imobilní občany. Kontaktní a koordinační centrum je vybaveno moderní informační a komunikační technikou. Technologie zajišťuje rychlý, spolehlivý a bezpečný přístup k centrálním policejním databázím, informačním systémům veřejné správy a efektivní komunikaci s operačními středisky Policie České republiky související s koordinací řešení mimořádných událostí v rámci integrovaného záchranného systému.

„Vznik kontaktního a koordinačního centra vnímáme jako příznivý krok vůči občanům, kteří se zde budou cítit příjemně. Dalším pozitivem je pro nás skutečnost, že když bylo do stávajícího obvodního oddělení investováno, je to možné vnímat jako signál, že zůstane zde v Třešti i do budoucna zachováno. Chtěla bych policistům popřát, aby byli úspěšní při objasňování trestných činů a přestupků a doufám, že i nadále bude naše spolupráce s policií stejně dobrá jako dosud,“ řekla Ing. Eva Požárová, místostarostka města Třešť.


Praha a okolí plné novinek a aktuálních informací

Jižní Čechy plné novinek a aktuálních informací

Facebook i-Vysočina.cz

REKLAMA