vanocni_vyzdobaŘada obchodů uvádí, že předvánoční prodeje vzrostly ve srovnání s loňským rokem až o 50 procent. Jak vyplynulo z ankety GE Money Bank, o které banka informovala v pondělí, trendem se staly nákupy praktických dárků, využívání akčních nabídek a online nakupování vánočních dárků.

Většina respondentů z řad obchodníků má za to, že ekonomická krize se stále promítá do peněženek zákazníků. I přesto mají některé obchody až o 50 procent větší zisky než v minulém roce. „V anketě pro obchodníky se potvrdilo, že jsou s letošním předvánočním prodejem spokojeni. Uvádějí, že zákazníky v současné době lákají převážně praktické dárky, učí se využívat akční nabídky a častěji volí značkové zboží,“ uvedl Roman Frkous, ředitel komunikace GE Money Bank v České republice.

Z odpovědí obchodníků dále plyne, že každým rokem mají Češi zájem o stejné kategorie zboží, pouze se mění konkrétní druhy sortimentu, tzv. novinky či hity. Klasickými vánočními dárky jsou hračky, oděvy, obuv, kosmetika, elektronika, vybavení do domácnosti, knihy, CD a vybavení na zimní sporty. Pokud jde o potraviny, výrazně stoupá zájem o různé speciality, dražší delikatesy a značkový alkohol. Mezi letošní hity, u kterých obchodníci zaznamenávali výjimečné prodeje, patřily např. LCD televizory, robotické vysavače, značkové zboží či dárkové balíčky.

Obchodníci v anketě prozradili podrobnosti i k povánočním slevám, a jak moc půjdou po Vánocích s cenami dolů. Většina z nich začne s povánočními slevami těsně po vánočních svátcích, tedy 27. prosince a cena výrobků půjde dolů někdy až o 80 procent.

„Povánoční slevy letos plánujeme uvést ihned po Vánocích. Jejich rozsah bude srovnatelný s loňským rokem,“ například uvedla Eva Vaněčková, PR manažerka, dm drogerie markt.

V anketě banka oslovila největší maloobchodníky v České republice. Obchodníci se v ní vyjadřovali k letošním předvánočním nákupům, ekonomické krizi, dopadům na jejich tržby a povánočním slevám.

zdroj: MEDIAFAX
REKLAMA