most_pisekNový most v jihočeském Písku se od pondělí opět uzavřel pro dopravu i pro pěší. Jak agenturu Mediafax informoval Jiří Lutovský z Krajského úřadu v Českých Budějovicích, znovu se most otevře nejpozději 1. července.

Nový most projde rozsáhlou rekonstrukcí za 35 milionů korun a financuje ji Jihočeský kraj.

"Všechna doprava je vedena po obchvatu, pěší musejí volit cestu přes starý Kamenný most nebo přes lávku na sídlišti Portyč," uvedl Lutovský.

Na uzavření mostu upozorňují také policisté s tím, aby byli řidiči maximálně opatrní, obezřetní a věnovali zvýšenou pozornost dopravnímu značení."Most je uzavřen od pondělí šesté hodiny ranní. Od té doby musí veškerá doprava jezdit po vyznačených objízdných trasách," podotkla mluvčí policie v Písku Kamila Ingrišová.

Písecký Nový most byl až do ponedlěního rána částečně otevřený, protože stavební firma nemohla od poloviny prosince kvůli mrazům v rekonstrukci pokračovat. V druhé etapě oprav je v plánu také rekonstrukce ložisek, úložných prahů a dilatačních spojů.

"Společnost ČEVAK by zde pak měla opravit narušený kanalizační řad, který se projevuje opakovaným propadáváním vozovky v Kollárově ulici u nákupního centra Racek. To způsobí další dopravní omezení v nejdelší ulici v Písku," uvedl Lutovský.

Lze proto počítat s tím, že od 18. dubna až do 8. května bude uzavřena křižovatka ulic Kollárova a nábřeží 1. máje. Přechod pro chodce u obchodního domu bude dočasně zrušen a místo něj bude vyznačen provizorní za zábradlím.

V současné době je na jihu Čech uzavřeno, či rekonstruováno hned několik přemostění. Kromě píseckého Nového mostu je to Žďákovský most, kde nejméně do roku 2013 platí omezení pro vjezd vozidel těžších než 13 tun. Čtyřiačtyřicet let starý ocelový most přes Orlickou přehradu podle odborníků poničila především kamionová doprava a jeho stav je v současné době kritický.

Těžkých kamionů přejelo přes Žďákovský most zhruba 300 denně, celkově okolo 4000 vozidel za měsíc. Těžké kamiony musí nyní jezdit po objízdných trasách, například po Podolském mostě, který leží na trase Písek – Tábor. Přesto si obyvatelé okolních obcí stěžují, že přemíra těžké dopravy ničí silnice v menších obcích, kudy kamiony kvůli uzavírce jezdí.

Dalším most se rekonstruuje v Kolodějích nad Lužnicí na Vltavotýnsku, kde je provoz řízen kyvadlově. Zcela nový most dostanou v Hluboké nad Vltavou-Zámostí.

zdroj: MEDIAFAX
REKLAMA